2018. április 2., hétfő

Spinraza hatása SMA-2 és SMA-3 nál.






Itt próbáltam összegyűjteni  SMA-2 és 3 típusú felnőtt betegeket, akik kapták a Spinrazát.
Megosztották a tapasztalataikat, a döntést rád bízom a Spinraza kezelés hatását ítéld meg te magad.
Mivel idáig zömébe csak SMA-1 betegek kezeléséről lehetett olvasni már itt volt az ideje, hogy a többi csoport is színre lépjen

Egy lány sztorija

Ami a nyilvánvaló javulást illeti, nem láttam semmit igazán jelentősnek.
 Néha, amikor felveszek valamit, úgy tűnik könnyebb, mint amire számítottam.
A barátok megemlítették, hogy továbbviszem a "rossz" karomat, és kicsit hangosabb vagyok.
 Annak ellenére, hogy a tüdő funkciós tesztem nem mutatott javulást, úgy érzem, hogy a köhögésnek nagyobb ereje van.
Amit hallottam, sok 3-as típusú egyén tapasztalt több energiát.
 Úgy tűnik, az eredmények személyenként változóak,

Egy 30-éves SMA-2 lány, aki 3-másolattal rendelkezik

Az első kezelés után nagyon gyorsan kezdtem érezni a kis változásokat és javulást.
A nyak és a törzs izmai szorultak. Hangom egyre hangosabban, robusztusabb volt. a szavaim könnyebben kiabáltak. Fantasztikus volt.
Fogásom és mozgásom a kezemben javultak. És amikor a 4 betöltési dózisom után elvégeztem az utóellenőrzést, a számok azt mutatták, hogy ezek a fejlesztések nemcsak a fejemben voltak.
Mivel harmincas éveim felnőttek, eredményem soha nem lesz olyan drámai, mint a fiatalabb gyerekeknél és tizenéveseknél.
De mivel az én neuromuszkuláris szakorvosom, a dr. John W. Day Stanford-i becslése szerint " A mi célunk a felnőttekkel, mint te, megállítani a betegség progresszióját.

Egy srác elmondása.

2017. novemberében kezdtem a Spinraza kezelést kezelést. 24-es vagyok a 2. típusú SMA-al.
 Orvosaim nem tudtak kinyitni a gerincemet a standard spinális injekció elvégzésére, így inkább a nyak beadása révén kaptam az enyémet
Ötödik dózist májusra tervezem.
A kezdetektől fogva nem észleltem semmilyen jelentős változást a fizikai erősségemben, de általános energia megtakarítást tapasztaltam.
Ami azt a kérdést illeti, hogy milyen javulást tapasztaltam a kezelés megkezdése óta, azt mondanám, hogy a legnagyobb az energia szintem növekedése.
 Nem érzem annyira fáradtnak a nap végén, ahogy szoktam, még akkor is, ha egész nap kint vagyok.
Egy másik dolog, amit a barátaim és a családom észrevette, hogy a beszédem javult. nem lassú, mint régen.
 Nem láttam jelentős változásokat a kar erejével vagy fizikai képességeivel kapcsolatban, de ezek a változások mindenképpen segítettek.

Ö egy SMA-2 lány

Alig több mint 3 hónappal ezelőtt megkaptam az első injekció injekciót, az első fda-t, aki jóváhagyta a gerinc atrophia.
Barátaim, mielőtt fogadó ezt a csoda, az összes terápia vagy gyakorlat a világon nem tette volna erősebbé az izmaim.
Ha van valami, az sma-val, mindig azzal a kockázattal jár, hogy az életed során egyre gyengébb leszel.
Eddig 4 adagot kaptam, de még nem kezdtem el semmilyen terápiát vagy gyakorlatot.
Ma, miután valaki pontosan a megfelelő helyzetbe került, képes voltam teljesen egyedül tartani a fejem egy teljes órán át, és képes voltam mozgatni a fejem.
Ez olyan dolog, amit már 20 éve nem tudtam megtenni! Olyan szürreális. Utálok hencegni magamról. Utálom, hogy túl sokat beszélek a fogyatékosság, mert őszintén szólva, sokkal több vagyok, mint sma.

Egy anyuka a 10-éves fia állapotát írja le.

A fiam most 10 éves, SMA 3-as
És Marc 19-én kapta a 6. Spinrazat
Csoda nem történt
Picit erősebb lett (magasabbra emeli a lábát, amikor öltöztetem, ügyesebben kimászik a kádból, a felső légúti megbetegedésből sokkal gyorsabban kilábalt
Tavaly májusban kapta az első 3 szurit aztán júl. elején a 4. et november közepén az 5. et és most a 6. at
A mi biztosítónk hosszas engedélyezési eljárás keretében engedélyezte, amit évente kell hosszabbítani
Meg kaptunk idényre is a támogatást
Azt tudom mondani, hogy a fiam hogy reagált - nagyon nagy egyéni eltérések vannak!
Eleinte semmi változást nem tapasztaltunk, KB a 4. adag után vettük észre, hogy erősebb, tovább bírja pihenés nélkül napközben, magasabbra emeli a lábát stb.
 A 3asoknál nem olvastam olyan látványos javulásról, mint 1/2 típusoknál.
De: az általános erőnlét javult, erősebben tud köhögni, többet mozog napközben.
Csináltak terheléses oxigén vizsgálatot a kezelés előtt, ápr. végén és novemberben, már az 5. Spinraza után, az jobb eredményt mutatott, tovább tudott sétálni ugyanannyi idő alatt (miközben egy maszk méri az oxigén felvételt)
A Hammersmith nem mutatott nagy javulást, egy pontváltozás volt, de az KB a hibahatár.
A legfontosabb az, hogy nem volt romlás tavaly!
Továbbra is aktív, jön-megy, s suliban sokat sétál (nincs lépcső és minden akadálymentes).
 A tolókocsit csak hosszabb kirándulásokra visszük el (múzeum vagy pl. a reptér)
Szóval csodát mi a fiamnál nem láttunk, de sok apró pozitív változást, pici javulást, általános erőnléti javulást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése